verše, zamyšlení, úvahy aneb co svěřím papíru

Džungle

Reakce na část závěrečného dokumentu ze synody.

Nejsem teolog, tak jenom krátce. (Mám pocit, že je to spíše o ochraně životního prostředí, ale ani z toho nejsem moudrý)

1. Společný dům

Pro křesťany není zájem o prosazování a dodržování lidských práv, individuálních i kolektivních, dobrovolný. Lidská bytost je stvořena jako obraz a podoba Boha Stvořitele a jeho důstojnost je nedotknutelná. Z tohoto důvodu není ochrana a prosazování lidských práv pouze politickou povinností nebo společenským úkolem, ale především požadavkem víry.

Navrhujeme vyvinout vzdělávací programy pro péči o „společný dům“, který by měl být navržen pro pastorační agenty a jiné věrné, otevřené celé komunitě, „ve snaze zvýšit povědomí obyvatel“

Námitka: Právo matky versus právo počatých dětí. Ohrožení je na straně dětí, jejichž tělíčka jsou na operačních sálech vyhazována do nádoby na biologický odpad. Mají také nárok na „společný dům“? Ochrana je totiž na straně „matky“. 


2. Ekologický hřích

Navrhujeme definovat ekologický hřích jako jednání nebo opomenutí proti Bohu, proti ostatním, komunitě a životnímu prostředí. Je to hřích proti budoucím generacím a projevuje se činy a zvyky znečištění a ničení harmonie životního prostředí, přestupky proti zásadám vzájemné závislosti a rozbíjení sítí solidarity mezi bytostmi (srov. Katechismus katolické církve , 340-344) a proti ctnosti spravedlnosti. Navrhujeme také zřídit zvláštní ministerstva pro péči o „společný dům“ a podporu integrované ekologie na úrovni farnosti a v každé církevní jurisdikci, která má mimo jiné funkci péče o území a vody, jakož i propagace encykliky Laudato si'. Předpokládejme pastorační, vzdělávací a advokační program Encykliky Laudato si ' v kapitolách V a VI na všech úrovních a strukturách Církve.

Námitka: Ježíš nepřinesl pokoj, ale rozdělení. Voda a olej se spojit nemohou. 

Pokud se pojem „společný dům“ týká celé společnosti, tak je nereálný. Ráj na Zemi nikdy nebude. Země je místem bojiště mezi silami dobra a zla. Je to boj o duše. Skončí až Kristovým Druhým příchodem. Ustanoví své Království na Zemi, které bude trvat tisíc let. Člověk se nemusí zabývat udržitelným rozvojem, ale spásou duše své a svých blízkých. A modlit se za spásu všech zatvrzelých hříšníků.


3. Eucharistie

Podle druhého vatikánského koncilu je účast na eucharistii zdrojem a vyvrcholením celého křesťanského života; je to symbol této jednoty mystického těla; Je středem a vyvrcholením celého života křesťanské komunity. Eucharistie obsahuje veškeré duchovní dobro církve; Je to zdroj a vyvrcholení veškeré evangelizace. Zopakujme frázi sv. Jana Pavla II .: «Církev žije Eucharistie» ( Ecclesia de Eucharistia), 1). Pokyn Kongregace pro bohoslužby Redemptoris sacramentum (2004) trvá na tom, aby věřící požívali právo na eucharistickou oslavu, jak je stanoveno v liturgických knihách a normách. Zdá se však divné hovořit o právu oslavovat Eucharistii podle předepsaného způsobu, nemluvě o nejzákladnějším právu na přístup k Eucharistii pro všechny: «V eucharistii je plnost již realizována a je životně důležitým centrem vesmíru, centrem plným lásky a nevyčerpatelného života. Spolu s vtěleným Synem přítomným v Eucharistii celý vesmír děkuje Bohu. Eucharistie je sama o sobě aktem kosmické lásky “


Otázka: Co znamená pro všechny? Je někomu, kdo nežije v těžkém hříchu, eucharistie odpírána?? 


4. Obřad pro domorodé národy

Druhý vatikánský koncil otevřel prostory pro liturgický pluralismus „pro legitimní variace a úpravy pro různé skupiny a národy“ ( SC 38). V tomto smyslu musí liturgie reagovat na kulturu tak, aby byla zdrojem a vyvrcholením křesťanského života (srov. SC 10) a aby se cítila svázaná s utrpením a radostí lidí. Musíme dát katolickou odpověď na žádost amazonských komunit o přizpůsobení liturgie oceněním světového názoru, tradic, symbolů a původních obřadů, které zahrnují transcendentní, komunitní a ekologické dimenze.

 

Ještě k „péči o společný dům“: Když se alkoholik vrátí z léčebny potřebuje tzv. suchý dům. Nemůže už žít s nikým, kdo pije. Nesmí mít doma alkohol. Věřící, který se obrátil z pohanství, už nebude chodit na rituály, které mu připomínají jeho starý život. Vyhodí všechny pohanské bůžky a magické předměty. Stane se členem Božího Domu. Potřebuje ryzí víru v Krista, nezředěné učení, které bude pro něho zdrojem duchovní síly a trvalého obrácení.

Jestli se nepletu:) 

Zdroj:

http://www.sinodoamazonico.va/content/sinodoamazonico/es/documentos/documento-final-de-la-asamblea-especial-del-sinodo-de-los-obispo.html

 

Zobrazeno 280×

Komentáře

Napsat komentář »

Pro přidání komentáře se musíš přihlásit nebo registrovat na signály.cz.

Autor blogu Grafická šablona Nuvio